»

ENERGIE A VITALITA

Klíčem k vitalitě je snadno dostupná energie a zdravý imunitní systém. Trpíte-li častým nachlazeníma vleklou únavou, může to znamenat, že máte narušenou imunitu. Abyste dosáhli optimálního zdravotního stavu a udrželi si ho, musíte získat ze své potravy všechny potřebné vitaminy a minerály v přiměřeném množství. K tomu mohou účinně přispět potravinové doplňky. Mezi nutriční látky nutné k uvolňování energie z potravin a tělesných zásob patří komplex vitaminů B a hořčík. Nutné je i železo, protože z něj se tvoří hemoglobin v krvi, který přenáší kyslík nezbytnýpro zužitkování energie.

Tyto nutriční látky společně s antioxidanty, omega-3 mastnými kyselinamia fyto chemickými látkami jsou nezbyté pro zdravý imunitní systém.Dostatek ovoce a zeleniny v potravě je nejlepší způsob, jak posílit tělesnou obranu proti infekcia proti degenerativním chorobám. Imunitu můžete zvýšit užíváním rybího tuku nebo lněného oleje,protože obsahují omega-3 mastné kyseliny, důležité k výstavbě buněčných membrán. Velmi prospěšné je také každodenní užívání multivitaminového a multiminerálního prostředku.


Stárnutí oslabuje imunitu, proto by starší lidé měli dodržovat správnou výživu. Podle některých studií pokles imunity spojený s věkem lze zmenšit mimořádnými dávkami antioxidačních láteka vitaminů skupiny B. Imunitní systém je oslabován rovněž chronickým stresem který zvyšuje produkci nadledvinkových hormonů - adrenalinu a kortikosteroidu. Protože k tvorbě těchto hormonů je zapotřebí vitamin B6, vitamin C, hořčík a pantotenová kyselina, zvyšují se požadavky na tytonutriční látky během období vleklého stresu až dvojnásobně. Není-li tato potřeba uspokojena,imunita nutně vázne. Nepříznivé účinky může zmírnit užívání multiminerálních a multivitaminovýchdoplňků a provádění relaxačních technik.K potlačení fyzických příznaků stresu se v Číně po tisíce let používá panax ženšen. Není však vhodný pro lidi s vysokým tlakem.

Fytoterapeuti používají ke zvýšení vitality třezalku. Pro své antivirové účinky je zvláště prospěšná při zmírňování únavy, která často přichází po virové infekci.Při zpomalení jaterní funkce se mohou v těle hromadit toxické zplodiny metabolismu a vyvolávat únavu a bolesti hlavy. Jaterní funkce pomůže zlepšit kořen pampelišky, k neutralizaci volných radikálů poškozujících jaterní tkáň užívejte ostrostřepec. Jinou běžnou příčinou trvalé únavy je chudokrevnost, která způsobuje nedostatečné zásobování tkání kyslíkem. Důvodem je velmi často nedostatek železa, ke kterému dochází při velkých krevních ztrátách u silně menstruujících žen, dáleu veganů a vegetariánů, jejichž potrava neobsahuje dostatek železa. Domníváte-li se, že jste chudokrevní, poraďte se s lékařem. Nejlepší je získat železo navíc z multiminerálního doplňku. Samostatné přípravky železa můžete užívat jen pod lékařským dohledem. Pokud vaše únava, která není spojena s nedostatkem spánku trvá déle než šest měsíců, můžete mít chronický únavový syndrom a jenutné, abyste se poradili se svým lékařem.

 

Pokud se vám náš článek líbil a chcete ho zaslat v el. podobě, vyplňte prosím tento formulář:

Mám zájem o článek "ENERGIE A VITALITA"
Mám zájem o článek \"Energie a vitalita\": *
Mám zájem o zasílání informací o zdraví: *
Jméno: *
Příjmení: *
E-mail: *
 

 

NGUzM2U