Glukosamin

Dnešní článek je určený především pro sportovce, pro osoby se zvýšenou fyzickou zátěží a pro ty, kteří na sobě makají, posouvají se vpřed a udržují se v dobrém stavu a skvělé kondici.

 

Každý z nás by měl pečovat o své tělo, jak nejlépe dovede a umí. Po narození miminka děláme všechno proto, aby začátek jeho života v našem světě byl co nejpříjemnější. V dospělosti se většinou již každý z nás opatruje sám, dbáme na zdravou a kvalitní stravu, sportujeme…co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Mezi námi je spousta aktivních seniorů, kteří pravidelně sportují, cestují, mají své hobby a zájmy, které je naplňují a v nichž vidí smysl svého života.

Naše tělo od samého začátku stárne, opotřebovává se. U sportovců a osob, které žijí aktivním způsobem života je tento proces paradoxně rychlejší. V důsledku pravidelného namáhání kostí, kloubů a šlach se rychleji dostaví různé bolesti a zdravotní problémy.


 
Příklad ze života

Na střední škole začneme pravidelně posilovat. Nejprve cvičíme doma s vlastním tělem. Později pro lepší výsledky a větší možnosti navštívíme posilovnu. Do kloub glukosaminposilovny chodíme 4krát týdně, máme rozdělené partie na spodní a vrchní část těla. Každou z nich v daném týdnu procvičíme dvakrát. Jak jde čas, naše síla se zvyšuje a my zvedáme více a více…je jedno, jestli to jsou dřepy anebo tlaky na ramena. Síla roste a tím i naše možnosti a schopnosti. Jenže…jednoho dne nám začne praskat, křupat v koleni. A co hůř, právě při našich oblíbených dřepech.

Poznáváte se? Jestli ano, čtěte dál, pokud ne, čtěte dál!

V důsledku posouvání naší síly a tím i čísel na jednotlivých kotoučích, osách a jednoručkách došlo k přetížení kolenního kloubu. Projevilo se to právě výše zmíněným praskáním při každém pohybu směrem dolů u našich oblíbených dřepů. Není to nic neobvyklého, ale je potřeba se na to zaměřit, vyřešit a poté svou pozornost směřovat jiným směrem.

 

Co je to tedy glukosamin a k čemu je dobrý?

Glukosamin je zásaditá sloučenina vznikající z glukózy (hroznového cukru). Glukosamin se používá při léčbě kostí, kloubů a šlach. Glukosamin se podílí na tvorbě dvou hlavních základních kamenů chrupavky. Glukosamin pomáhá předcházet zánětům a zmírňuje bolesti kostí, šlach a kloubů. Mohli bychom říci, že glukosamin napomáhá k lepším sportovním výkonům. Pokud totiž budeme mít zdravé kosti a klouby, dokážeme více a déle běžet, jet na kole, plavat…a také v případě zakopnutí nebudou následky tak velké a vážné. Glukosamin vytváří pevnou půdu pod nohama každému sportovci.

 

Jak tedy postupovat?

Vrcholoví sportovci, ale i my, obyčejní smrtelníci, kteří milujeme pohyb, bychom měli pravidelně tělu dodávat potřebnou dávku kloubní výživy. Tím předejmeme úrazům, bolestem, křupání, přeskakování a zapříčiníme delší životnost našim kostem, kloubům, zubům, nehtům a vlasům.

Přípravků je na dnešním trhu spousta. I my budeme tento "zázrak" zařazovat do našeho prodeje.

Nezapomínejme však na tuto informaci. Každá bolest, která se na našem těle objeví, každý příznak na fyzické úrovni pramení a má svůj zrod v naší mysli. Nevěříte? Je to tak. Zkuste se v takových chvílích zastavit a zamyslet se, co se v posledních dnech či týdnech přihodilo. Nemějte strach a zkuste se podívat na stejný měsíc před rokem. Čemu nebo komu jste čelili, co jste komunikovali, kdo se od vás vzdálil bez vašeho souhlasu. Našli jste? Máte vyhráno. Nyní je potřeba na danou situaci nahlédnout shora, co se vlastně přihodilo, zda ji můžete zpětně vykomunikovat, napravit, změnit…Jde o to, abyste s tím, co uděláte, souhlasili a bylo to vaše rozhodnutí, co vy sami chcete a přejete si.

Pak přejdou jakékoli bolesti a neduhy na těle. Stres, hádky, nesouhlas, lži, podvody se vždy objeví na fyzické úrovni. Tělo toto vše musí určitým způsobem vyventilovat, jinak bychom v dnešní bláznivé době nepřežili a daleko nedošli.

činky glukosamin 

Optimistický závěr

Rozhodujte se vždy sami za sebe.

Dělejte činnosti a tvořte věci, které vás naplňují a přináší radost.

Zajímejte se o své blízké, kamarády a rodinu.

Mějte dostatek spánku.

Pravidelně jezte a pijte dostatek tekutin.

Užívejte vitamínové doplňky.

Naslouchejte svému tělu a řiďte se jeho pokyny. Vede vás správným směrem, jen je potřeba ho poslouchat a věřit svému vlastnímu úsudku a přesvědčení.